Na Wydziale Chemii UAM prowadzone są kierunki studiów licencjackich, inżynierskich i magisterskich, w tym również międzynarodowych. O wysokim poziomie kształcenia świadczy wydana przez Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej - najwyższa z możliwych - ocena wyróżniająca.Ocena Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej

Studia I stopnia

badania chemiczne w laboratorium

Chemia

Studia na kierunku chemia są adresowane do osób chcących poznawać struktury i właściwości substancji, przemiany zachodzących procesów chemicznych, eksperymentować i odkrywać nowe związki chemiczne, bezpiecznie pracować w laboratorium. Kierunek umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności z podstaw chemii, chemii analitycznej, organicznej, nieorganicznej, fizycznej, technologii chemicznej oraz nauk pokrewnych.

Aż 8 specjalności do wyboru!

Chemia aplikacyjna
Studia inżynierskie

Korzyścią przemawiającą za wyborem naszego kierunku jest nastawienie programu kształcenia na praktyczne wykorzystanie zdobywanej wiedzy z zakresu chemii. Dzięki odpowiednim formom prowadzenia zajęć, licznym pracowniom, zadaniom projektowym, fakultatywnym szkoleniom czy praktykom zawodowym przygotujesz się do rozpoczęcia swojej kariery poza uczelnianej. Uzyskanie kompetencji inżynierskich jest niewątpliwym atutem absolwenta na rynku pracy, a następnie w trakcie podjętej pracy zawodowej.

Studia II stopnia

badania chemiczne w laboratorium

Chemia

Wybierając studia na kierunku Chemia zdobędziesz rzetelną wiedzę i praktyczne umiejętności nie tylko z zakresu chemii analitycznej, fizycznej, organicznej, nieorganicznej, technologii chemicznej, ale również z nauk pokrewnych. W ramach wybranej specjalności oprócz przedmiotów obowiązkowych wybierzesz interdyscyplinarne zajęcia specjalistyczne, zgodne ze swoimi zainteresowaniami. Unikatową częścią studiów magisterskich są zindywidualizowane i dostosowane do wybranej specjalności zajęcia laboratoryjne.

Chemia materiałowa

Kierunek Chemia materiałowa umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu podstawowych zagadnień chemii opartą na szerokich podstawach matematyki i nauk przyrodniczych. Unikatową częścią studiów magisterskich są zindywidualizowane i dostosowane do wybranej specjalności zajęcia laboratoryjne. Taki sposób kształcenia umożliwi Tobie biegłe posługiwanie się nowoczesną bazą instrumentalną, przyczyni się do kreatywnego rozwiązywania problemów, przygotuje do podejmowania decyzji, krytycznej oceny otrzymanych wyników i posługiwania się literaturą fachową.

badania chemiczne z wykorzystaniem jabłka

Analityka żywności

Analityka żywności jest kierunkiem międzyuczelnianym, stanowiącym nową i unikalną w kraju ofertę studiów drugiego stopnia, prowadzonych na Wydziale Chemii UAM wspólnie z Wydziałem Nauk o Żywności i Żywieniu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Zdobędziesz wiedzę o składnikach żywności, technologii ich przetwarzania i procesach produkcyjnych pod kątem jakości żywności i jej kontroli oraz nowoczesnych technikach analitycznych.

Chemia - studia niestacjonarne

Niestacjonarne studia drugiego stopnia na kierunku - chemia, specjalność - chemia są skierowane dla kandydatów posiadających dyplom licencjata, inżyniera lub magistra kierunków przyrodniczych i technicznych. Przeznaczone są dla osób bezpośrednio związanych z szeroko pojętym przemysłem chemicznym jak również zajmujących się dziedzinami pokrewnymi, oraz dla osób pragnących uzupełnić swoją wiedzę w zakresie chemii.

Studia podyplomowe

badania chemiczne z wykorzystaniem roślin

Chemia kosmeceutyczna

Studia Podyplomowe z Chemii Kosmeceutycznej o charakterze doskonalącym, prowadzone przez zespół specjalistów, głównie z Wydziału Chemii UAM, mają za zadanie przekazanie aktualnej wiedzy dotyczącej produkcji nowoczesnych kosmeceutyków, oceny ich jakości oraz bezpiecznego stosowania przede wszystkim w celach leczniczych. Studia te skierowane są do absolwentów (na poziomie magisterskim) wydziałów chemicznych, farmaceutycznych oraz lekarzy i absolwentów wyższych kosmetycznych studiów zawodowych, jak również specjalności pokrewnych.

Chemia dla Nauczycieli

W ramach programu studiów prowadzone są zajęcia, których celem jest podnoszenie kwalifikacji i uzyskanie możliwości uczenia drugiego przedmiotu w szkole podstawowej i liceum. Absolwent studiów jest uprawniony do nauczania chemii w szkole podstawowej (dla absolwentów studiów licencjackich), lub do pracy w szkole podstawowej i liceum w przypadku nauczycieli ze stopniem magistra.

badania laboratoryjne

Analityka chemiczna

Wydział Chemii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza prowadzi Studia Podyplomowe w zakresie Analityki Chemicznej, których program obejmuje ważne zagadnienia z zakresu nowoczesnej analizy chemicznej. Program studiów obejmuje 200 godzin lekcyjnych zajęć realizowanych w ramach dwunastu weekendowych zjazdów (kolejne spotkania co dwa tygodnie).