Prof. UAM dr hab.Anna Szwajca

Pracownik samodzielny

Dr hab. Anna Szwajca - profesor uczelni w Zakładzie Syntezy i Struktury Związków Organicznych UAM w Poznaniu. Z Wydziałem Chemii, gdzie uzyskała kolejne stopnie naukowe związana jest od ukończenia studiów.  W 2007 roku otrzymała krajowe stypendium FNP. W latach 2007-2009 przebywała na stażu naukowym w Technische Universitate Institute for Semiconductor Technology – TU Braunschweig w międzynarodowej grupie badawczej pod kierunkiem prof. M. Tornow, gdzie uczestniczyła w realizacji grantu BMBF.

Kariera:

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Chemii:

• 1999: mgr chemii
  • 2004: dr nauk chemicznych
  • 2016: dr hab. nauk chemicznych, dyscyplina-chemia
  • Rada naukowa dyscypliny nauki chemiczne – członek
  • Koordynator Wydziałowy do spraw studentów i doktorantów z niepełnosprawnością
  • Koordynator Wydziałowy do spraw współpracy z Poradnią Psychologiczną dla Studentów
  • Zarząd Poznańskiego Oddziału  PTCh-em – członek zarządu
  • otrzymywanie i charakterystyka znakowanych nanocząstek polimerowych
  • fizykochemiczna analiza powierzchni metali i półprzewodników  funkcjonalizowanych związkami organicznymi
  • materiały hybrydowe do zastosowań w elektronice molekularnej i bioobrazowaniu

Najważniejsze publikacje:

1. “Fluorescent Submicron-Sized Poly(heptafluoro-n-butyl methacrylate) Particles with Long-Term Stability”, Jarzębski, M., Siejak, P., Przeor, M., Gapiński, J., Woźniak, A., Baranowska, H.M., Pawlicz, J., Baryła-Pankiewicz, E., Szwajca*, A., (2020) Molecules, 25 (9), 2013.
  2. “ Fluorescein ether-ester dyes for labeling of fluorinated methacrylate nanoparticles”, Jarzębski, M., Peplińska, B., Florczak, P., Gapiński, J., Flak, D., Mała, P., Ramanavicius, A., Baryła-Pankiewicz, E., Kobus-Cisowska, J., Szwajca*, A., (2019) Journal of Photochemistry and Photobiology A: Chemistry, 382, 111956.
  3. “Detection of intra-band gap defects states in spin-coated sol-gel SnOx nanolayers by photoelectron spectroscopies”, Grzadziel, L., Krzywiecki, M., Szwajca, A., Sarfraz, A., Genchev, G., Erbe, A. (2018) Journal of Physics D: Applied Physics, 51 (31), 315301.
  4. “Conductance enhancement of InAs/InP heterostructure nanowires by surface functionalization with oligo(phenylene vinylene)s”, Schukfeh, M.I., Storm, K., Mahmoud, A., Søndergaard, R.R., Szwajca, A., Hansen, A., Hinze, P., Weimann, T., Svensson, S.F., Bora, A., Dick, K.A., Thelander, C., Krebs, F.C., Lugli, P., Samuelson, L., Tornow, M., (2013) ACS Nano, 7 (5), 4111-4118. https://orcid.org/0000-0003-3313-6847