Prof. dr hab.Hanna Gulińska

Profesor emerytowany

Kariera:

  • 1973 – mgr „Rola podstawników w reakcji katalitycznego utleniania silanów”
  • 1982 – dr „Oddziaływanie międzycząsteczkowe trójalkoksysilanów  
    z rozpuszczalnikami organicznymi i ich wpływ na reaktywność wiązania Si-H w obecności elektrofilowych odczynników”
  • 1998 – hab. „Strategia multimedialnego kształcenia chemicznego”
  • 2008 – profesor tytularny
  • 2011 – profesor zwyczajny

Funkcje:

  • Kierownik Zakładu Dydaktyki Chemii (od 2007)
  • Członek Zespołu Przedmiotów Ścisłych i Przyrodniczych PKA (od 2012)
  • Przewodnicząca Zespołu ds. kształcenia Nauczycieli – PKA (od 2018)
  • Rzeczoznawca ministerialny ds. oceny podręczników z zakresu chemii
  • Członek Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Chemicznego
  • Prodziekana ds. studenckich na Wydziale Chemii UAM w latach 2006-2012
  • Przewodnicząca Sekcji Dydaktycznej PTCh w latach 2006-2012
  • Członek Rady Programowej Microsoft Partnerstwo dla Przyszłości
  • Przewodnicząca Komisji Dyscyplinarnej dla studentów UAM
  • Członek Rady Programowej Uniwersyteckiego Centrum Kształcenia Nauczycieli

Badania z zakresu dydaktyki chemii, w tym: strategii multimedialnego kształcenia chemicznego, wizualizacji zagadnień chemicznych, form podręczników oraz struktury i zasobów multibooków i materiałów elektronicznych na platformach edukacyjnych, innowacyjnych programów kształcenia w zakresie przedmiotów przyrodniczych, skuteczności nauczania zdalnego, roli eksperymentu chemicznego w kształceniu chemicznym, zdolności poznawczych uczniów i studentów w zakresie nauk przyrodniczych, skuteczności stosowania metod alternatywnych w nauczaniu zagadnień przyrodniczych.

Najważniejsze publikacje:

  1. Małgorzata Bartoszewicz, Hanna Gulińska, Mariia Gaidova, The Use of  
    E-Learning Platform by Flipped Classroom Method in Chemistry Lessons in Poland and Ukraine – Case Study, International Journal of Research in E-Learning IJREL.2020.6.1.10 pp. 1-12, Part of ISSN: 2543-6155 https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/issue/view/871,
  1. Hanna Gulińska, Małgorzata Bartoszewicz, Wojciech Weiss, ICT and infographics of organic chemistry topics on the elementary school level, as a methodof increasing teaching effectivity, E-learning and Smart Learning Environment for the Preparation of New Generation Specialists,  
    E. Smyrnova-Trybulska (ed.). Vol. 10 (2018) Katowice-Cieszyn: Studio Noa for University of Silesia, ISSN:  2451-3644 (print edition) ISSN 2451-3652 (digital edition) ISBN:  978-83-66055-05-6, The electronical version available on the web-site: http://ig.studio-noa.pl/pubusc.html
  1. Hanna Gulińska, Janina Smolińska, Ciekawa chemia 8 – Podręcznik, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne 2018, ISBN: 978-83-02-17487-2
  1. Hanna Gulińska, Janina Smolińska, Ciekawa chemia 8 – Ćwiczenia, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne 2018, ISBN: 978-83-02-17488-9
  1. Hanna Gulińska, Chemia. Plansze interaktywne, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne 2018, ISBN: 978-83-02-16900-7
  1. Hanna Gulińska, Małgorzata Bartoszewicz, Nauczanie-uczenie się chemii a modalność sensoryczna z myślą o edukacji jutra, Edukacja jutra. Wiedza i edukacja w egzystencji współczesnego człowieka, red. Aleksandra Kamińska i Piotr Oleśniewicz, Oficyna Wydawnicza „Humanitas” 2018, ISBN: 978-83-65682-89-5