Data publikacji w serwisie:

Radiogenomika - nowy kierunek na Uniwersytecie Warszawskim

Szanowni Państwo,

informujemy o nowym, interdyscyplinarnym kierunku studiów drugiego stopnia „Radiogenomika" realizowanym na Wydziale Chemii Uniwersytetu Warszawskiego. Kierunek został stworzony w ramach programu Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza (IDUB).

Kierunek Radiogenomika powstał w odpowiedzi na dynamiczny rozwój medycyny, wskazujący na potrzebę opracowywania terapii spersonalizowanych, opartych na poznaniu genetycznego podłoża chorób, ich diagnostyce z wykorzystaniem metod obrazowych i indywidualnie dobranym leczeniu.

Program studiów został skonstruowany przez ekspertów z Wydziału Chemii, Wydziału Fizyki i Wydziału Biologii Uniwersytetu Warszawskiego, we współpracy z przedsiębiorstwami z branży medycznej, diagnostycznej i farmaceutycznej. Program kładzie nacisk na rozwiązywanie problemów badawczych metodą projektów i umożliwi studentom zdobycie unikatowej wiedzy, szczególnie z zakresu chemii jądrowej, obrazowania i modelowania molekularnego, genomiki, w tym badań genetycznych, określania podłoża genetycznego różnych chorób czy zasad prowadzenia badań w fazie przedklinicznej i klinicznej. Bezpośrednia współpraca z firmami farmaceutycznymi i diagnostycznymi, jak również możliwość odbycia praktyk i staży w specjalistycznych laboratoriach umożliwi absolwentom znalezienie ciekawej i atrakcyjnej pracy.

Rekrutacja na rok akademicki 2021/2022 odbędzie się w dniach 5-9 lipca 2021 r.

Więcej informacji o nowym kierunku studiów i warunkach rekrutacji można znaleźć na stronie:

Osoby zainteresowane zapraszamy do wzięcia udziału w spotkaniach informacyjnych, które odbędą się 13 maja o godz. 16:00 oraz 10 czerwca o godz. 16:00. Chcących wziąć udział prosimy o przesłanie wiadomości e-mail na adres radiogenomika@chem.uw.edu.pl; link do spotkania on-line zostanie wysłany do zainteresowanych osób w dniu spotkania.